Thuisbezorging en take-away

Er is steeds meer consumentenvraag naar maaltijdleveringen aan huis, en ook het aanbod is de laatste jaren enorm uitgebreid. Een samenwerking met een bezorgbedrijf als Deliveroo of UberEats kan wonderen doen voor uw naamsbekendheid. Het is een snelle manier om zonder veel veranderingen uw omzet en marges te verhogen. Ook uw eigen bezorgers inschakelen of enkel take-away via ophaling toelaten is een optie.

Keep it simple
Maak een selectie van enkele gerechten in plaats van heel uw menu aan te bieden. Zo optimaliseer je schaalvoordelen op de inkoop van producten. Kies ook beter voor meer margerijke gerechten

Besteed de levering uit aan meerdere partijen
Hoe meer platformen uw producten aanbieden, hoe groter de afzetmarkt. Meestal betaal je deze leveranciers een percentage van de kostprijs, en heb je dus geen abonnement lopen.

Houd reviews in de gaten
Bij levering aan huis kunnen klanten een review achterlaten op het platform of de App van de thuisleveringspartner. Check deze regelmatig, ze bevatten goede tips over wat je goed doet & en zaken waar je in kan verbeteren.

Tapsters

Consumenten bestellen niet enkel vaker aan huis, het gemiddelde spendeerbedrag gaat ook omhoog. Ze verwachten een hoogstaande ervaring, en bestellen ook vaker wanneer ze met vrienden zijn. Zo hebben ze meer tijd om te genieten van hun gezelschap zonder zelf in de keuken te moeten staan. Bron: Deliverect 2020 trends
Voeg ook zeker bieren toe aan je online menu, zo geef je klanten een horeca-gevoel bij hen thuis. Dit kan door flesjes of blikjes toe te voegen aan je assortiment, maar je kan hier ook verder in gaan. De Tapster, beschikbaar in 1,9L en 3,8L laat je toe om vers getapt bier mee te geven met de klant. Het is de ideale tool om je bieromzet te verhogen, zowel bij take-away en als vaste waarde in je zaak. Te verkrijgen via Brouwland.

Meer weten over gastvrijheid en service?