HOEGAARDEN IS HET BESTVERKOPENDE WITBIER
VAN BELGIË

DE KWALITEIT
WORDT ONDERSTREEPT DOOR DE VELE AWARDS

Marktcijfers

Consumenten zien Hoegaarden
als een bier dat ‘het waard is om meer voor te betalen’²

Grootste witbier
Met een afzet in meer dan 30 landen is Hoegaarden het grootste witbier ter wereld¹. Ook in België is het merk al jaren de absolute marktleider in het witbiersegment. Hoegaarden heeft een naambekendheid van89%² opgebouwd en is de nummer 3 van meest populaire biermerken. De afgelopen maand dronk 1 op 5 bierliefhebbers een Hoegaarden².

Zomerse festivals
Wist je dat Hoegaarden aanwezig is op de grootste festivals in België? Zo wordt het witbier o.a. geschonken op Rock Werchter, Les Ardentes in Luik, Laundry Day in Antwerpen, Summerfestival in Antwerpen, Graspop in Dessel, Polé Polé in Gent en Oostende, Dour, de Lokerse Feesten, Francofolies in Spa en de City Parade in Charleroi.

Aantrekkelijke marge
Uit grootschalig onderzoek onder consumenten blijkt dat zij Hoegaarden zien als ‘zeer verfrissend’, ‘voor echte kenners’ en ‘het waard om meer voor te betalen’². Dit maakt een hogere prijsniveau mogelijk dat tot een betere marge leidt. Tip: boost je Hoegaarden-volumes met meer zichtbaarheid en de inzet van grote glazen.
¹ AB InBev 2013, ² Ipsos 2013


Awards

Hoegaarden mocht al veelvuldige onder- scheidingen ontvangen

Superior Taste
Het International Taste and Quality Institute is een onafhankelijke organisatie van chefs en sommeliers. Smaakprofessionals bij uitstek dus. Zij reikten de Superior Taste Award uit aan het Belgische witbier uit het kleine Hoegaarden. Een mooie erkenning van de kwaliteit en de sterke positie van het biermerk.

Beer World Cup
Vier keer al won Hoegaarden de gouden medaille tijdens de Beer World Cup. Tijdens dit tweejaarlijkse evenement proeven profs zo’n 650 bieren uit de hele wereld. Sommige mensen zijn toch voor het geluk geboren…

Beer Challenge
Ook in Azië maakte Hoegaarden furore. Tijdens de Hong Kong International Beer Challenge kaapte het merk er de eerste plaats weg in de categorie licht speciaalbier met minder dan 6% alcohol. De juryleden omschreven Hoegaarden als ‘eigenzinnig, duidelijk verschillend van andere bieren in zijn categorie, en geschikt voor elke gelegenheid’.